Alles anzeigenLCI2 hab ich schon gelesen. Das hat es auch schonmal gegeben.
Wenn ne ganze Reihe an neuen Typen kommt, ist es gut möglich, dass man sie bündelt.
Normal ist es ned, dass es zwei Auffrischungen gibt. Aber es ist auch ned normal, dass er dann so lange läuft. 2026 wäre eigentlich Ende, aber aktuell sieht es so aus, dass er bisschen länger läuft. Da kann man schon nochmal bisschen Modellpflege machen.
Die neue Klasse startet zuerst wohl mit einem SUV, jedenfalls fährt das schon rum hier auf den üblichen Strecken.
Das muss dann wohl den iX3 ablösen.
Und ja der neue 5er und i5 haben die Niere schon in Serie. Werden ja gerade ausgeliefert.
Hier gibt's immer gute Infos und meistens viele Jahre im Voraus. Der SUV wird der erste sein.

- Production of G20 has been extended to 06/27 (07/27 for SLP), G21 - 10/27, G22 and G23 - 06/28. The corresponding M models will also remain in production. This is highly unusual, breaking the traditional 7 year model cycle. I will be looking for more confirmation of this but I think the most plausible explanation is the replacement of the 3/4 series as we know it with Neue Klasse based EVs, as mentioned in recent interviews of BMW top managers.
- The date conflict between EOP of G20 and SOP of G50 (see July 2023 update) seems to have been resolved: G20 EOP has been adjusted to 10/26.
Mal sehen wann er nun ausläuft.
G20/G21 3er
In production until 10/26 (G20) and 02/27 (G21)
No fully electric models
07/24: Another refresh. I don't think BMW will call it "LCI2" but the changes will be noticeable. The interior will get new materials, trims, glass knobs, Iconic Glow kidneys will become available as an option, there will be new wheels. US and Korea will get B48 and B58 TÜ engines (on paper, there will be 7hp bumps for 320i and 330i, and 7hp loss for M340i).
11/25: In EU, all diesel engines will be brought to EU7 compliance.
NA5 iX3
In production 7/25-10/33 in Debrecen. Non-European markets will see the car in the Spring 2026. Production at SLP starts in the second half of 2026.
Model range: 40, 40 xDrive, 50 xDrive, M60 xDrive
Will be the first model to use several new features. The most interesting ones are the Panoramic Stage interface recently previewed in the NK concept (it will be standard) and the Augmented Reality glasses BMW plans to bring to market in 2027. The options we're already familiar with will include Iconic Glow exterior, the first use of multifunction seats with massage function on a 3-series level model, and various M features (M packages, M trims, M seats, M steering wheel). At least at this time, there is no autonomous driving beyond Level 2.
May include ZA5 iX3M.